Em remetré a la història d'aquest projecte:
El 7 de març de 2010, davant les queixes exposades en un fòrum local, vaig publicar en aquest mateix fòrum un esquema que podria solucionar el perill que suposava l'escassa visibilitat que oferia la sortida propera al final de la riera Ginjolers tant pels qui sortien de l'aparcament com per als qui circulaven per l'avinguda Rhode, escassa visibilitat provocada per l'existència d'una caseta de control.
El 9 de març de 2010 apareix a la premsa comarcal, concretament en el setmanari Empordà, una informació referent a un nou projecte de l’empresa Opciones Viales en el qual s'anunciaven canvis en el sistema d'entrades i sortides de l'aparcament. S'anunciava la substitució de la caseta de control causant de la falta de visibilitat, per sistemes de control automatitzat. No es comentava res sobre la supressió de l'entrada pel carrer La Llotja.
Abans de l'estiu es realitzen les obres del nou projecte i descobrim, entre altres coses, que:
Se suprimeix l'entrada pel carrer La Llotja. Aquesta supressió obliga a tots els usuaris de vehicles que des de Canyelles, des del Puig Rom, des de la zona Sud de Roses (av. Jaume I) o des del centre de Roses que abans podien accedir a l'aparcament des del carrer La Llotja, hagin de dirigir-se a l'altra punta de la ciutat incorporant-se al ja dens trànsit existent, especialment a l'estiu. Un informe de la Policia Municipal advertia del perill de travessar dos carrils de l'avinguda Rhode per accedir a l'aparcament. Però aquest perill no sembla haver estat de suficient pes doncs actualment es permet aquest mateix encreuament de dos carrils quant, sortint de l'aparcament, s'incorporen al carrer Francesc Macià.
És tan important l'accés des del carrer La Llotja que el problema de la seguretat vial no pot impedir-ho però un simple semàfor podria solucionar-ho especialment veient com, actualment, la seguretat vial no és obstacle per a l'encreuament permès dels dos carrils de l'avinguda Rhode.
Per contra, aquest semàfor necessari per garantir totalment la seguretat vial, tindria més sentit col•locat al carrer La Llotja doncs protegiria també als vehicles que volen incorporar-se a l'avinguda Rhode mentre que aquest mateix semàfor en l'aparcament només serviria pels que volen creuar ja que la seva incorporació a l'avinguda Rhode ja està protegida pels que volen accedir a l'aparcament. En aquest cas el semàfor no tindria sentit i només obstaculitzaria la sortida de l'aparcament.
L'entrada actual es realitza enfront de la plaça Sant Pere, a la zona més estreta de l'aparcament i, per tant la de menor capacitat, obligant a girar a la dreta mentre a l'esquerra es veuen places lliures a la zona més àmplia però a la qual no podem accedir. De nou s'obliga a recorreguts artificialment innecessaris.
Aquesta nova entrada ha obligat a unes obres a les voreres existents creant inadmissibles barreres arquitectòniques per als usuaris del pas zebra de la plaça Sant Pere, tant per pujar a aquesta nova vorera com per baixar d'ella. A prop d’aquesta vorera inaccesible s’acaba de modificar una altra, també inaccesible.
S'estableix una tercera sortida propera a la corba del Zigurat de la riera Ginjolers. L'única finalitat aparent d'aquest tercer punt és permetre la sortida d'uns pocs vehicles que d'una altra forma no podrien sortir, tot això amb la finalitat d'augmentar el nombre de places d'aparcament. Aquesta tercera sortida està tan propera a aquesta corba que atempta contra tota lògica de seguretat viària.
Una anàlisi visual del funcionament d'aquesta nova sortida en el temps que ha estat en ús ens va fer veure que, a més d'insegura, era funcionalment deficient doncs els vehicles que sortien incorporant-se al carril dret de l'avinguda Rhode envaïen inevitablement el carril esquerre per l'escàs radi de gir projectat en aquesta corba de sortida amb el que la seguretat viària era novament transgredida.
A mitjans d’estiu es realitza una nova entrada col•locada immediatament abans d'aquesta tercera sortida esmentada en el paràgraf anterior. Aquesta segona entrada ni tan sols figurava en el projecte inicial i ignorem la seva finalitat doncs torna a incrementar l'accés de vehicles a l'aparcament a la seva zona més estreta i de menor capacitat. La seguretat viària torna a ressentir-se en aquest cas, agreujada pel fet de la seva major proximitat a la corba del Zigurat.
Actualment, aquests dos últims punts comentats, aquesta nova segona entrada i aquesta nova tercera sortida han estat tancats demostrant l'absurd i imprudent de la seva execució però les restes de la seva anterior existència romanen encara.
El resultat actual és que els 200 m2 d'espai públic d'aquest extrem de l'aparcament estan actualment ocupats per ciment, línies dibuixades inútils, barreres de control clausurades, barreres de limitació d'altura inservibles i barreres de limitació de pas innecessàries col•locades en el límit de l'aparcament amb l'avinguda de Rhode. La imatge davant els visitants i per als propis ciutadans és molt penosa.
Des d'abans de l'execució d'aquesta nova ampliació de l'aparcament, aquests 200 m2 que no serveixen, hi ha una baranes de protecció per protegir el desnivell llavors existent. Actualment no hi ha desnivell i no es precisen aquestes baranes, record històric del temps en què hi havia un desnivell que havia de ser protegit. Aquestes baranes inútils romanen limitant l'estreta vorera.
... I, afortunadament, Opcions Vials ja van modificar el projecte inicial canviant d'emplaçament la caseta de control que inicialment tapava la vista al mar des de les terrasses de la plaça Sant Pere.
Per tot això proposem:
1. Que s'eliminin aquestes baranes històriques actualment inútils, el que permetria ampliar l'estreta vorera actual doncs tot queda al mateix nivell.
2. Que l'espai públic existent al voltant del Zigurat es perllongui en aquesta zona inservible de l'aparcament anul•lant línies dibuixades inútils, barreres de control clausurades, barreres de limitació d'altura inservibles i barreres de limitació de pas innecessàries amb el que s'augmentaria la superfície dels espais de qualitat aprofitables pel ciutadà.
3. Que s'eliminin les barreres arquitectòniques en tots els límits de l'aparcament amb l'avinguda Rhode.
4. Que s'adeqüi l'aparcament perquè torni a ser efectiva l'entrada pel carrer La Llotja i permeti l'accés dels vehicles que provenen des de Canyelles, des del Puig Rom, des de la zona Sud de Roses (av. Jaume I) o des del centre de Roses. Aquesta nova situació de l'entrada permetrà accedir a la zona més àmplia de l'aparcament abans de desviar-se (si ja està completa) a la zona més estreta i de menor nombre de places.
5. Que es practiqui el que aquesta associació defensa en la seva anterior proposta Informació als ciutadans doncs s'haguessin evitat tots aquests errors, despeses i inconvenients.
Juanjo Albors
Associació Ciutadana per a la Participació
(*) OPCIONES VIALES al seu propi lloc web: “Nuestra experiencia y conocimiento nos permite estar en condiciones de analizar y documentar la forma más racional de diseñar, construir y gestionar un aparcamiento, aplicando conceptos organizativos, económicos, tecnológicos y medioambientales que optimicen el resultado funcional, económico y social de cada proyecto.”
(En negreta el que publiciten d’ells mateixos i no compleixen en aquest aparcament)
Una proposta sensata i plena de sentir comú. Això no obstant, només 15 dies després d'iniciar-se les obres, la nostre alcaldessa anuncià, a través dels mitjans de comunicació, que en un termini no superior a dos anys l'aparcament seria suprimit per poder acabar (per fi) el Passeig Marítim fins el Port. Per altre banda, també CiU preveu la seva supressió, encara que sigui a canvi de la contrucció d'un aparcament soterrat al mateix indret.
ResponEliminaCal esbrinar, doncs, qui s'haurà de fer càrrec del cost de les obres, perquè no sembla lògic que l'empresa OPCIONES VIALES continúi invertint en un negoci que segons l'ajuntament els hi acabarà aviat.
Cert, Thomas, però l'expressió "continuï invertint" és perillosament ambigua doncs tant pot entendre's en la seva accepció econòmica com en la seva accepció de "canviar les coses, col·locant-les en ordre contrari al que tenien" i referint-se al sentit comú. En la primera accepció, no, no crec que inverteixin res, només crec que poden ser reclamats i denunciats per aquest nyap que ens han deixat. En la segona accepció, la d'invertir el sentit comú ... toca fusta, doncs crec que poden fer encara molt més del que han fet.
ResponEliminaEl que és segur és que no podem passar més temps sense poder entrar pel carrer La Llotja, ni aguantar 3 barreres arquitectòniques de nova realització, ni suportar aquest espai residual de 200 m2 ple de andrómines, ni patir aquestes baranes que separen sense necessitat i que només molesten.
A més, car Thomas, ja saps que els anys en política no són anys reals.
Lo de "car Thomas" no es por lo que me cuestas sino por lo que te aprecio.
ResponEliminaMolt ben explicat, i totalment d'acord. Prou nyaps!
ResponEliminaTens molta raó, Juanjo. Tot aixó és una presa de pel i un nyap impressionant. Només cal esperar que els responsables paguin les seves culpes i que no siguem els rosincs els tontos com sempre!
ResponEliminaUuuppsss... per poc m'oblido!
ResponEliminaCertament, Juanjo, no tenen res a veure "els anys en política" amb els "anys reals". A mi, per exemple, aquesta legislatura se m'està fent eterna...
Prou nyaps!, Dani.
ResponEliminaThomas: Si et dic de no fer judicis polítics em diràs que t'he provocat per dir el que dius...
Quan van començar les obres ja ho varem advertir, però...
ResponEliminaCrec que també fora bó posar un senyal que anunciés l'altre aparcament, el del port, i si pogués ser que d'alguna manera digués si hi ha places lliures per evitar cues i colapses.
Prou de nyaps si senyors.Montse jo també crec el que dius de senyalar el aparcament del port
ResponEliminaMolt bona idea, Montse, aquesta d'assenyalar les places lliures de l'aparcament del port perquè a més s'explicaria amb això als nostres visitants que hi ha un altre aparcament del que potser ignoren la seva existència.
ResponEliminaUn panell lluminós indicant APARCAMENT DEL PORT: LLIURE/COMPLET seria un gran avanç.
Gràcies per participar
Gràcies també a tú, Agustí, per participar en temes que afecten a tots els ciutadans.
ResponEliminaHe estat observant les diferents propostes que feu i hem semblem molt interessants, amb els permís de Juanjo faria uns comentaris previs:
ResponEliminaEl nivell de propostes tenen un contingut molt concret, no per menús interessant trobo ha faltar un element de positivitat i reflexió en les propostes que marquin estratègies de millora per al conjunt del municipi amb una visió mes global. Allò de mirar el bosc no tant cada arbre.
Un altre element es que els participants són pràcticament els mateixos que altres foros , amb alguna excepció, sense entrar en les afiliciacions de cadascú caldria afavorir entre tots un ventall mes ampli de participants en aquest i en altres foros.
Si el moderador del foro mante el debat en els arguments en positiu i en una reflexió moderada, n’estic segur que mes persones obertament expressaríem la seva opinió còmodament, evitant altres actituds diguem-ne mes crispades i agressives. Per això, hi ha altres foros de poca volada. A mi també , en alguns moments es fa llarga la legislatura davant d’alguns comportaments i actituds.
Seguim el discurs crec que el tema del pàrking es interessant però podríem parlar d’un conjunt de temes que Propostes de debat, que portem a una estratègia de canvi en positiu.
1 Mobilitat segura, sostenible, accessible. Transport turístic versus Transport Urbà
2 Fluxos persones, circuits i zones peatonals, camins de ronda, circuits escolars, itineraris i costums, anàlisi del temps en relació a les alternatives : peatonals, bicicleta, motocicleta, vehicle i transport públic. Controls i disminució de velocitat.
3.Circuits Comercials, Circuits de Salut, etc
3 Normes reguladores del transit, ordenances via publica i transit, com estan funcionant
4. Llistat de actuacions i inversions sobre la via publica. Prioritats. Accessibilitat i disminució. Viabilitat de algunes llegendes electorals. Plans de manteniment de la via pública.
5. El Vell debat dels Pàrkings, zones blaves, zones verdes, pàrkings de superfície i dissuasoris.
6. Educació en la mobilitat. Passant de l’educació en mobilitat centrada en la seguretat i introduint el concep-te de sostenibilitat i estalvi. El canvi de mentalitat, estem guanyant la batalla del reciclatge, cal entrar en el canvi sobre la mobilitat
7. Els carrils bici, la bici elèctrica, Els tercer carril de Av de Rhodes i Gran Via.
Crec que si tenim a banda d’un Pla de Mobilitat, un consens de quim tipus de mobilitat hem de tenir al 2020 aquest debat seria un altre.
Hem relació al tema del Pàrking:
1. Estic d’acord amb la Montse en que podem senyalitzar millor les alternatives de Pàrkings.
2. No soc partidari de tenir aquest pàrkings davant de Mar sempre a generat problemes de seguretat i accessibilitat independentment de les alternatives . Tanpoc sóc partidari del soterrat. A banda de que la seva viabilitat econòmica es discutible, els pàrkings soterrats d’altres poblacions costaneres que he vist, fam augmentar la densitat de transit davant de mar, augment de sorolls i malgrat estar soterrats la seva alçada sobre la rasant te un efecte barrera. Crec que els hem d’integrar al casc urbà el màxim possible.
Saludos
Toni Rodríguez
Gràcies de nou Toni per la teva participació i la valoro tant més doncs sé que seria més senzill no fer-ho i evitar possibles respostes crítiques que, inevitablement, qualsevol polític pot esperar de les seves manifestacions públiques. Però aquesta és la càrrega de la vida pública i, a diferència d'un particular, un polític no pot amagar-se per no ser criticat sinó que ha de fer l'esforç de separar el desagradable en la forma del que pugui haver de positiu en les idees expressades.
ResponEliminaQuant a les ”estratègies de millora per al conjunt del municipi amb una visió mes global” crec que aquestes estratègies corresponen al que governa o al que pretén governar i no al governat doncs a aquest li falten dades per a aquesta visió global. També crec que aquestes estratègies no poden justificar que no funcionin el que aquestes visions menys globals critiquen perquè això indicaria que les estratègies estan mal dissenyades encara que ho hagin estat amb la millor voluntat.
En referència als participants d'aquest blog que “són pràcticament els mateixos que altres fòrums, amb alguna excepció” no pot negar-se que hi ha les persones que els agrada o volen participar, aquí o en qualsevol mitjà. Si defensem la participació no podem criticar el que es participi. Si de mi depengués, el ventall de comentaristes seria molt més ampli però això no depèn de nosaltres igual que les actituds de cada comentarista només depenen d'ell mateix. Alguna d'aquestes persones, els comentaristes que et poden semblar crispats o agressius, han aportat propostes i solucions molt positives, aquestes que desitges que existeixin.
Trobes a faltar comentaris en positiu. Si per positiu s'entén laudatori és natural que així sigui doncs per a comentaris laudatoris ja existeixen els canals oficials. Però si per positiu s'entén el que el seu propi nom indica crec que, repassant aquest blog des del seu inici, no hi ha propostes negatives sinó constructives.
Però anem al tema d'aquest aparcament i permet-me usar el teu símil del bosc: Aquest bosc pertany a un senyor anomenat Poble Sobirà i el seu títol de propietat és de fa més de 30 anys. Aquest senyor té encarregades les tasques de manteniment, conservació i millora del seu bosc a un jardiner. Si aquest jardiner es justifiqués davant el seu senyor per tasques no fetes o mal realitzades adduint que hauria de tenir-se una visió global del bosc i no fixar-se en aspectes parcials del mateix, el més probable és que Poble Sobirà decideixi canviar de jardiner. I el mateix succeiria si el jardiner no hagués realitzat aquestes tasques mal fetes sinó que les hagués subcontractat a una empresa de jardineria anomenada Opcions Vials.
Perquè Poble Sobirà s'ha trobat en el seu bosc amb males herbes i heures que emboliquen els seus arbres (les baranes del punt 1), amb escombraries que enlletgeixen la bellesa del bosc (les andròminas del punt 2), amb obstacles que impedeixen que els visitants discapacitats puguin accedir a la seva propietat (les voreres del punt 3) i amb l'anul•lació d'una antiga entrada que permetia accedir des del centre del poble (el nou accés del punt 4).
I com el Poble Sobirà aprecia al seu jardiner li preguntarà per què ha fet totes aquestes coses pel seu compte sense haver-les-hi comentat (punt 5).
Quant a la resta de propostes que comentes, el camí, per la meva banda i per part de l’ACP està obert i a la teva disposició en aquest blog. Pots desenvolupar-les com creguis convenient i exposar-les doncs la seva anàlisi i comentaris crec que sempre seran positius per a l'èxit de les propostes.
Gràcies de nou per participar
Sembla clar que aquest aparcament necessita millores, aquest punt aglutina molts dels problemes que ens afecta a tots.
ResponEliminaMobilitat, seguretat, barreres arquitectòniques, ..., m'agrada la idea de senyalitzar o millor dit d'informar sobre l'estat d'ocupació de l'aparcament en el moment que l'usuari hi vol accedir, senyalitzant també d'altres alternatives com pot ser el port.
Sobre el paper sembla assenyada la proposta de l'accès pel carrer La Llotja, ara bé, l'avinguda Rhode és potser la nostra via principal d'entrada a la vila, molts de nosaltres també utilitzem la Gran Via Pau Casals, però crec que els nostres visitants majoritàriament entren per l'avinguda Rhode, cosa que fa que sigui una via de gran importància pel que fa a garantir la mobilitat donat el volum de trànsit que acull.Desconec com afectaria un semàfor que regulés el trànsit de l'avinguda de Rhode amb el carrer La Llotja.Suposo que l'Ajuntament disposa de Plans de Trànsit i valora aquests apectes des d'un punt de vista més tècnic que el que jo mostro.
Ara bé, no pot ser, al meu entendre, que la nostra façana litoral, un espai que no té preu i que potser nosaltres no valorem com es mereix estigui dominada per aparcaments i formigó, donant tant de protagonisme als cotxes, al centre de la vila.
No vull fer pirules, entenc que la majoria dels nostres visitants i nosaltres mateixos utilitzem el cotxe en la majoria de desplaçaments i hem de donar una resposta adequada per tothom.És per això que deixo la proposta de l'aparcament disuassori.
La capacitat dels aparcaments actuals i dels futurs sempre serà insuficient.
Qué passaria si oferíssim un aparcament al nostre visitant, vigilat, de pagament és clar, a l'entrada del poble i que pel fet de ser usuari d'aquest aparcament un bus llençadora el portés de forma gratuïta a platges, centre, port,...alliberaríem la vila de volum de trànsit i de cotxes, tots hi guanyaríem en seguretat, mobilitat, satisfacció visitants, satisfacció comerciants, ...
Potser aquest comentari estaria millor ubicat a la proposta sobre aparcaments (13), però com he comentat a l'inici aquest punt aglutina molts dels problemes i inconvenients de Roses que s'han de millorar.
Juanjo Viñuela
En primer lloc voldria dir que m'alegra molt veure que cada cop hi ha més persones que participen amb aportacions constructives i interessantsa a les propostes que es presenten a través de ACP.
ResponEliminaEn relació amb aquesta proposta en concret, em sembla molt bé la idea de la Montse Mindán. També soc del parer, com altres comentaristes, que el millor seria que aquest parking no existís, però perque això fós així, hauria d'haver-hi una alternativa per estacionar els cotxes a qui actualment dona servei, però aquest seria un altre tema.
En rel.lació amb el comentari de Toni Rodriguez, que fa referència a molts i diversos temes, només voldria aclarir que ACP no és ni pretén ser un fòrum de debat, sino una plataforma de participació ciutadana, un vehicle que serveixi per canalitzar i donar ressò a les propostes que puguin tenir els ciutadans i fer-les arribar als seus destinataris. Que ACP està obert a tothom, i que la presentació de propostes i opinions és totalment voluntària. Aquest blog recull les diferents propostes que anem presentant i fent arribar de diverses maneres, i accepta tots els comentaris que siguin constructius i respectuosos.
Gràcies Juanjo Viñuela (amb tu em veig en la necessitat d'expressar el teu cognom) per compartir els teus pensaments sobre aquest malaguanyat aparcament.
ResponEliminaComençaré pel més evident: És realment una llàstima que el paisatge que veiem i veuen els nostres visitants des de l'avinguda Rhode cap al mar es vegi interromput per aquest aparcament doncs des del Si Us Plau està limitat per espais públics de qualitat i, a partir d'aquest aparcament, els seus límits són la Platja de la Punta, el Port esportiu i el Port de Pescadors, les imatges dels quals no anirem a descobrir ara.
Crec que està prevista la continuació del Passeig marítim i amb ella la desaparició d'aquest aparcament està assegurada però no hi ha terminis establerts per construir aquest Passeig i per tant, hem de cuidar al màxim, mentre existeixi, la qualitat d'aquest aparcament en el seu aspectes, en els seus usos i en les seves funcions evitant els defectes que en aquesta proposta s'han enumerat. Duri el temps que duri abans que neixi el nou Passeig.
Un altre punt és la possible influència en el tràfic d'un semàfor del carrer La Llotja. Només reclamo igualtat de condicions en comparació de la situació actual, sense semàfor però amb encreuament de les dues vies de l'avinguda de Rhode. Si és perillós en una direcció ho és també en la contrària. Però el que és segur és que sense aquesta entrada el tràfic es fa més dens artificialment per aquesta volta obligada a tot Roses i això sí és una raó d'augment de perill.
Dono suport incondicional a la teva proposta d'aparcament dissuasori en l'entrada de Roses acompanyat per la implantació d'autobusos o microbusos (elèctrics, naturalment) doncs tot el que afavoreixi la mobilitat sense cotxes és important. Però perquè tingui èxit aquest servei hauria de ser continuat doncs ningú voldrà esperar mitja hora com ocorre a Figueres on ja existeix un servei similar des del Polígon industrial.
Gràcies per participar Juanjo
L'entrada de Carolina m'ha fet recordar el punt 2 de l'última part del comentari de Toni Rodríguez:
ResponEliminaNo dubto, Toni, que aquest aparcament sempre ha tingut problemes de seguretat però en part ja es van solucionar amb la supressió de la caseta de control en la antiga sortida. Els anteriors, corresponents a l'encreuament de dues vies de l'avinguda de Rhode, segueixen existint, en direcció canviada, però ara agreujats per l'augment artificial del trànsit a causa de la supressió de l'accés del carrer La Llotja i la consegüent volta a tot Roses.
Respecte al concepte d'accessibilitat suposo fas referència al de les barreres arquitectòniques i aquest aparcament actual té aquest tipus de problemes senzillament perquè no s'han tingut en compte. N’hi ha prou amb resoldre'ls perquè deixin d'existir.
Quant als aparcaments subterranis, ignoro en quins et bases per dir que augmenten la densitat de tràfic doncs crec que seria la mateixa que l'actual. Una altra cosa seria si existís aquest aparcament dissuasori que defensa el meu homònim però en la situació actual no hi hauria cap diferència.
Tampoc entenc el defecte que augmentin els sorolls doncs el seu emplaçament és molt obert i el seu únic límit edificat està molt allunyat. Bastaria que la boca de la rampa de sortida (el principal focus de soroll) estigués orientada als laterals o al mar per contrarestar aquest possible defecte.
I, per descomptat, tampoc entenc el de l'efecte barrera doncs crec que en cap cas el seu sostre ha d'estar elevat sobre la rasant sinó al seu mateix nivell.
Gràcies novament.
Montse: Felicitats, guanyes per golejada.
Referent a l'aparcament subterrani.
ResponEliminaSeria un gran error no estudiar la seva viabilitat.
Tècnicament es perfectament executable.
La superfície d'actuació possible, permet estudiar un bon dimensionament. Molt important fer el recull i l'anàlisi les ocupacions que es tenen a l'aparcament actual, contractar la evolució en el temps d'aquestes, i preveure les futures.
En supefície, un passeig sense barreres, ben resolt urbanísticament.
Amb algunes idees bones o no, que em guardo per si mai fem un concurs, jejej.
Salut a tots!
On diu contractar volia dir contrastar
ResponEliminaPerò recorda Dani el que va escriure Machado: "En cuestiones de cultura y de saber, sólo se pierde lo que se guarda; sólo se gana lo que se da".
ResponEliminaO sigui que ...
Era per fer una mica de broma.
ResponEliminaCrec que la gran mancança que té el passeig de Roses, i d'altres, es que són exclusivament passeig.
Penso que han de ser també uns espais per estar-s'hi. No només per passar-hi.
Si passejar vora el mar és impressionant, que seria poder-s'hi estar?
Ui, Dani - ets un sabi!
ResponEliminaTot intentant llegir tots els comentaris sobre el tema de l'aparcament de vora mar, m'he topat amb una de les limitacions d'aquest Fòrum: A la que hi ha una mica de participació és impossible seguir una proposta, a no esser que no es tingui res mes a fer durant el dia. A mes, un es cansa de llegir quatre vegades que na Montse Mindàn te raó (que la te i tota!).
Que be que finalment algú del 'govern' hagi intervingut. La teva opinió, Toni, em sembla respectable, però personalment m'inclino mes per la d'en Dani. Una pantalla electrònica a l'entrada del poble informant sobre les places disponibles a l'aparcament de la Platja de La Punta i al del Port Esportiu seria suficient i, arribat el cas, prou dissuassoria, amb una indicació d'una alternativa propera sense necessitat d'haver d'entrar al poble. Però poder aparcar al vell mig de la Vila i a mes poder passejar (i estar, que en Dani te molta raó) al magnífic passeig, pot arribar a esser un tret distintiu del que només podem gaudir a Roses - igual que de les nostres 'platjes urbanes'.
Benvolgut Thomas, si tens dificultat a seguir una proposta com aquesta, amb els seus ja 23 comentaris, m'ofereixo complagut a passar-te les pàgines perquè puguis fer quelcom de profit durant la resta del dia, ¡l'últim que voldria és impedir-t'ho!
ResponEliminaQuant a la proposta de Montse Mindan, reconeix-me Thomas que estàs gelós perdut. En canvi, jo et reconec que la seva proposta la completes i la millores doncs introdueixes la idea d'una nova informació a l'inici de Roses, quan encara s'està temps de prendre una altra ruta per aparcar (darrere de les muralles, per exemple).
Totes aquestes idees, la pantalla de Montse en l'actual aparcament, la teva pantalla geganta (com no podia ser menys venint de tu) a l'inici de Roses, la defensa de la possibilitat de l'aparcament subterrani de Dani, les nostres propostes d'actuació sobre l'actual, són les que donen sentit a aquest blog doncs permeten enriquir cada proposta i també evitar les seves possibles errades. Aquesta és la meva idea del que considero hauria de contemplar la informació prèvia municipal. Per això, crec que sí es donen “els arguments en positiu i en una reflexió moderada” que defensa Toni Rodríguez al seu comentari.
Dani, ho hauràs dit per fer una mica de broma però si hi ha un concurs, la pantalla geganta de Thomas és meva (Thomas, ja negociarem)
Si hi ha un concurs el podriem fer junts... ;)
ResponEliminaLa pantalla gegant la posarem davant de l'estació transformadora del passeig. La que hi ha davant l'hotel Marina.
Allà no molestarà.
la llàstima es que ja t'hauràs ficat dins el passeig, i no se si serviria com a dissuasori. Depèn de l'aprop que quedi de la rotonda.
Quan dic dins el Passeig volia dir, que hauríem de poder fer la volta a la rotonda per anar a l'aparcament dissuassori si l'aparcament està complet.
ResponEliminaNO US BARaLLESSIU PAS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ResponEliminaHahahahahahahahaha,
La veritat es que si, crec que la idea de na Montse es molt bona i que molta gent ni tant sols hi pensa en l'aparcament del port quan no troben al de la platja. Però la meva aportació també es molt bona, encara que no se fins a quin punt la gent farien cas. Jo, per exemple, mai faig cas d'aquests tipus de cartells a les grans ciutats. Sempre vaig amb el cotxe fins davant de la porta d'allà on haig d'anar i aleshores m'espabilo. Ja sé que no es gaire cívic, però sóc així, jo.
Ara, un gran rètol (gran només perquè s'ha de fer en molts idiomes i amb un mapa perquè els guiris ho entenguin, no perquè jo sigui descendent de l'Albert Speer o megalòman, Junajo, que no semblas voler desaprofitar ni una per fotre-m!) a l'entrada del poble (i si, Dani, possiblement abans de l'estació transformadora perquè sigui útil), podria ajudar a resoldre el trànsit i els problemes endogàmics d'aparcament que tenim.
Aixó si, arquitectes espabiladets. El 50% per a la Montse i per a mi - i ni un duro menys!
Interesante! Saludos
ResponEliminaJa tenim un client pel nou aparcament!
ResponEliminaLa alegría nos ha hecho olvidar el agradecimiento por tu participación, Aparcament llarga estada.
ResponEliminaPгetty elеment οf cоntent.
ResponEliminaI simplу stumbled upon your sitе and іn acceѕsion cаpital to assert that I get in fact enjoyed аccount yоur
blog posts. Anyway I'll be subscribing in your augment and even I fulfillment you get entry to constantly fast.
Feel free to surf to my web blog: chat room
It's an remarkable post in support of all the web visitors; they will get advantage from it I am sure.
ResponEliminaMy blog post - visit the next document
Gгeat blog! Do you have аny tips for aspіrіng writeгs?
ResponEliminaІ'm planning to start my own site soon but I'm a
littlе lost on eveгything. Would you rеcommend starting with
a free platfогm lіkе Wοrdρress оr go for a paid option?
There are so many options οut there that I'm completely overwhelmed .. Any recommendations? Cheers!
Feel free to surf to my page chatrooms
I am rеgular reader, how are yοu еverybodу?
ResponEliminaThis post posteԁ at thiѕ web page іs truly gooԁ.
Feel free to νisit my website - chatroulette
Today, while I ωаs at ωorκ, my
ResponEliminaсousin stolе my iΡаd аnd tested to see if
it can suгvivе a thirty foot drop, just so she сan be a youtube sensatіon.
My iPad іs now deѕtгoуed and she
has 83 views. I know this is entirely off toρic but I
haԁ to ѕhaгe it with someone!
Here is my web sіte - Hämorrhoiden
Everything is very oρen with a reallу clear clаrificаtion
ResponEliminaof the issues. It wаs definitelу infoгmаtive.
Yоuг sitе is usеful. Many thаnks for
shaгing!
my ωeb blog Vorzeitiger Samenerguss Verhindern
Ιt's remarkable to pay a visit this web site and reading the views of all colleagues on the topic of this article, while I am also zealous of getting familiarity.
ResponEliminamy homepage ... premature ejaculation ejaculation trainer review ejaculation trainer ebook review